Hoe bereik je de vakantieganger? 21-09-2011


Hoe bereik je de hedendaagse reisconsument. Ok, tijden veranderen en internet, social en mobiel zorgen voor nieuwe kansen en mogelijkheden. Maar eerst even de mindset goed krijgen.

Travel 1.0

Gaat over monoloog, de brochure op het internet.

Travel 2.0
Gaat over interactie ofwel online transactie. Maar de focus ligt nog steeds op zenden vanuit de reisonderneming.

Travel 3.0
De tijd waar iedereen met iedereen communiceert over je merk en producten. We leven nu in een tijd waarin je aandacht van de consument niet meer kan kopen maar moet verdienen. In Travel 3.0 staat het dialoog, ervaringen (reviews) en vooral aanbevelingen van vrienden, familie of bekenden centraal. In Travel 3.0 gaan posities in Google er wellicht minder toe doen maar worden vakanties geboekt door aanbevelingen van je vrienden en bekenden in Facebook, Linkedin of Twitter. Everbody is an (travel)expert to someone.

 

Gepost op: 21-09-2011  |  vorig bericht | volgend bericht | toon meer berichten
Bron: Aldus Martin van Kranenburg voor reismanagers.nl
 Inschrijven nieuwsbrief